هودل (HODL) به چه معناست؟ (بخش دوم)

چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱

آیا میتوانید سهام را هودل کنید؟

در حالی که کلمه هودل کردن با سرمایه گذاران رمزارزها مرتبط است، استراتژی "خرید و هولد" محدود به سرمایه گذاری در کریپتوکارنسی نمیشود. 

بسیاری از سرمایه گذاران بازار سهام دارایی خود را برای بازه های طولانی مدت هودل میکنند، علیرغم اینکه قیمت سهام تقریبا همیشه نوسان کمتری نسبت به قیمت رمزارزها دارد. سرمایه گذارانی که سهام را میخرند و برای بلند مدت نگهداری میکنند میتوانند از مزایای رشدهای بلند مدت قیمت بهره مند شوند و نوسانات قیمت را کمتر احساس میکنند. 

 

معرفی HODL Coin

واژه HODL همچنین به یک توکن DeFi در شبکه هوشمند بایننس (BSC) نیز اشاره میکند. هودل کوین (SHODL) در می 2021 شروع به فعالیت نمود و کاربران را را ترغیب مینماید تا توکن خود را هولد نمایند و پاداش خود را به صورت BNB هر 3 روز یکبار دریافت نمایند. این پاداش از محل مالیات جمع آوری شده از تراکنش‌های کاربران اعم از خرید، فروش یا انتقال توکن‌های HODL تامین میشود. مقدار این هزینه به توکن BNB تبدیل میشود و درصدی از آن مجددا به کاربران در استخر نقدینگی بازگردانده میشود. 

 

هودل کردن به چه معناست؟

واژه HODL از اشتباه تایپی کلمه Hold در یک پست آنلاین توسط یک سرمایه گذار بیت کوین متولد شده است. اما بعد از آن کلمه HODL به معنی "هولد کردن برای تمام عمر" شناخته میشود. هودلرهای کریپتو، مانند سرمایه گذارانی که سهام را میخرند و نگه میدارند، همواره رویکرد "نگه داشتن" دارند و رمزارز خود را تحت هر شرایطی نمیفروشند.

 

اولین بار چه شخصی گفت HODL

هویت واقعی این کاربر آنلاین که اولین بار اشتباه تایپی را مرتکب شد مشخص نیست. نام مستعار این کاربر GameKyuubi بود که تالار گفتمان  Bitcointalk.org در تاریخ 18 دسامبر 2013 کلمه Hold را به اشتباه HODL تایپ نمود. 

 

تفاوت بین HODL و استراتژی خرید و هولد چیست؟

تفاوتی بین هودل کردن رمزارز و استراتژی خرید و هولد وجود ندارد. شما میتوانید یک سهم را در بین نواسات قیمت هودل نمایید چرا که به موفقیت شرکت در آینده ایمان دارید. به طور مشابهی، شما میتوانید یک رمز ارز را برای مدت بسیار طولانی نگهداری کنید، بدون توجه به تغییرات قیمت، چرا که اعتقاد دارید این کوین در آینده عملکرد خیلی خوبی خواهد داشت. 

 

جمع بندی

کلمه HODL به عنوان مخفف عبارت Hold On for Dear Life شناخته میشود و در فضای کریپتو به معنی استراتژی نگهداری رمزارزها علیرغم ریزش‌های شدید و نوسانات قیمت است. این عبارت در واقع از اشتباه تایپی یک کاربر آنلاین در فروم متولد شده است. به طور کلی در بین ماکسیمالیست‌های بیت کوین، استراتژی HODL شبیه استراتژی قدیمی "خرید و هولد" است. همچنین کلمه HODL به توکنی به همین نام در شبکه هوشمند بایننس اشاره میکند. کاربران میتوانند با نگهداری توکن‌های خود در استخر نقدینگی، کوین BNB به عنوان پاداش دریافت نمایند. 

منبع: Investopedia
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.