هودل (HODL) به چه معناست؟ (بخش اول)

چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

هودل (HODL) به چه معناست؟

واژه HODL از اشتباه تایپی کلمه hold ایجاد شده و در زمینه خرید و نگهداری بیت کوین و سایر رمزارزها استفاده میشود. این واژه بین سرمایه گذاران کریپتو به معنی "صبر کردن برای تمام زندگی" یا "hold on for dear life" شناخته میشود. 

کلمه HODL در سال 2013 در یک پست در فروم Bitcointalk با یک اشتباه تایپی متولد شد. قیمت بیت کوین در سال 2013 و در زمان نگارش آن پست پرنوسان بود و در اوایل دسامبر 2013 به قیمت 950 دلار رسید در حالی در ماه آوریل حدود 130 دلار بود. نویسنده قصد داشت افراد را ترغیب کند که بیت کوین خود را نفروشند و در واقع هودل کنند. 

 

هودل کردن چیست؟

در تاریخ 18 دسامبر 2013، GameKyuubi کاربر سایت Bitcointalk یک پست منتشر نمود و اعلام کرد که مهارت ترید کردن او ضعیف است و تصمیم دارد از آن زمان به بعد بیت کوین خود را نگهداری نماید:

 

I AM HODLING

 

GameKyuubi اشاره کرد که بهترین راه هولد کردن است، چرا که "شما در بازار خرسی فقط زمانی دارایی خود را میفروشید که یا یک تریدر روزانه خوب باشید یا یک تازه کار کم تجربه. افراد مابین این دو گروه هولد میکنند. در شرایط اینچنینی، اگر بفروشید تریدرها پول شما را از آن خود میکنند."

تا یک ساعت بعد از آن، واژه "HODL" شروع به محبوب شدن کرد. 

قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها بسیار پرنوسان است، اما هودلرها حتی به نوسانات بزرگ هم اهمیتی نمیدهند و فقط دارایی خود را نگهداری (هودل) میکنند. 

 

هودل کردن به عنوان یک استراتژی و فلسفه راهنما

HODL به عنوان مخفف عبارت "hold on for dear life"، به عنوان یک فلسفه بین فعالان بازار کریپتو رواج پیدا کرده و به رویکرد بلند مدت برای سرمایه گذاری در رمزارزها اشاره میکند. این رویکرد اشاره به منطق اولیه GameKyuubi دارد که گفت تریدرهای تازه کار احتمال موفقیت پایینی برای شکار زمانهای مطلوب بازار دارند و بهتر است کوین های خود را هولد کنند. 

برای ماکسیمالیست های رمزارزها، هودل بیش از یک استراتژی است و در شرایط روانی مختلف اعم از FOMO و FUD به کمک آنها می‌آید تا بتوانند تصمیمات احساسی نگیرند. هودلرهای بلند مدت کریپتو همواره دارایی خود را خفظ میکنند چرا که اعتقاد دارند در نهایت رمزارزها با ارزهای فیات که توسط دولت‌ها منتشر شده در تمام ساختارهای اقتصادی جایگزین میشوند. زمانی که این اتفاق بیفتد، برابری نرخ رمزارزها با پول فیات که در صرافی‌ها هست، برای هودلرهای رمزارز بی معنی خواهد بود. 

 

 

چه زمانی هودل کنیم؟

بر اساس این اصول، بهترین زمان برای هودل کردن الان، همیشه و تا ابد خواهد بود. یک هودلر واقعی همواره توکن خود را حفظ میکند، حتی اگر بازار سقوط کند یا به شدت نوسانی شود. هودل کردن به یک باور اعتقادی درباره چشم انداز بلند مدت کریپتوکارنسی، فناوری بلاکچین و جوامع پیرامون آنها تبدیل شده است. 

 

 

ادامه دارد...  

منبع: Investopedia
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.