سرمایه گذاری در رمزارزها؛ چند نکته مهم

پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱

رمزارزها در بازه زمانی چند ساله از یک مقوله نوظهور دیجیتال به یک فن‌آوری تریلیون دلاری تبدیل شدند و این پتانسیل را دارند تا در آینده جایگزین سیستم مالی جهانی شوند. این روند به ویژه برای سرمایه گذاران جوان صحت دارد. در واقع طی تحقیقی که توسط NORC در دانشگاه شیکاگو انجام شد مشخص شد که اکثریت سرمایه گذاران رمزارزها کمتر از 40.1 سال دارند. 

با افزایش محبوبیت، بیت کوین و سایر رمزارزها یک سرمایه گذاری قابل ملاحظه محسوب میشوند. در ادامه، به مهمترین مواردی که در زمینه سرمایه گذاری در رمزارزها باید مد نظر داشته باشید اشاره میشود:

 

رمزارزها به مرور محبوب‌تر میشوند

سرمایه گذاری در رمزارزها شاهد رشد چشمگیری طی 2 سال گذشته بود و حدود 61% سرمایه گذاران بین سالهای 2020 و 2021 شروع به سرمایه گذاری در کریپتو نموده‌اند. تحقیق انجام شده توسط NORC همچنین نشان داد که 26% سرمایه گذاران بیشتر اطلاعات مورد نیاز خود درباره سرمایه گذاری در رمزارزها را از خود صرافی‌های رمزارز به دست می‌آورند، و به نظر میرسد که آنها حین سرمایه گذاری واقعی در حال یادگیری هستند. 

در حالی که رمزارزها روز به روز مورد توجه بیشتری قرار میگیرند، به یک دارایی جذاب برای اضافه شدن به سبد سرمایه گذاری تبدیل میشوند. به علاوه، رفته رفته بر تعداد سرمایه گذاران سازمانی معروف که رمزارزها را در سبد خود اضافه نموده‌اند اضافه میشود و این موضوع به افزایش شفافیت و اعتماد به این کلاس دارایی کمک میکند. 

 

متخصصین و خبرگان، سرمایه گذاری در رمزارزها را توصیه میکنند

بسیاری از متخصصین در بحث کریپتوکارنسی مشغول ارائه نکات و آموزشها در زمینه نحوه سرمایه گذاری در رمزارزها هستند.

پیشنهادات خبرگان مالی شامل این موارد میشود: میزان تحمل ریسک خودتان را شناسایی کنید، از اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود آگاه باشید و یک استراتژی واضح داشته باشید. در کنار هر نوع سرمایه گذاری، مهم است که میزان منابع کلی خود را بدانید و مشخص نمایید که رمزارزها چگونه در سبد سرمایه گذاری شما قرار میگیرند. 

 

رمزارزها میتوانند یک دارایی اضافه شده ارزشمند به سبد متنوع سرمایه‌گذاری باشند

با ورود ارزهای جدید و دارایی‌های دیجیتال به بازار، رمزارزها در حال تبدیل شدن به بخشی از اکثر سبدهای متنوع هستند. و از آنجایی که بازار کریپتو تا حد زیادی مستقل از سایر بازارها عمل میکند، معمولا عملکرد قیمت آنها با عواملی که بر روی بازار سهام و اوراق بهادار تاثیر میگذارد متفاوت است. 

با در نظر گرفتن این موضوع، سرمایه گذارانی که میتوانند نواسانات زیاد را تحمل کنند ممکن است تمایل داشته باشند تا بخشی از سبد دارایی خود را به رمزارزها اختصاص دهند. خیلی از نخبگان توصیه میکنند که از حدود 1% تا 5% سبد سرمایه گذاری خود را به دارایی‌های جایگزین از جمله رمزارزها اختصاص دهید، و بر اساس اهداف منحصر به فرد سرمایه گذاری خود، میزان تقسیم بندی هر یک از دارایی‌ها را مشخص نمایید. 

 

سرمایه گذاری در رمزارزها سطحی از ریسک را به همراه دارد

با توجه به سطح بالای نوسان قیمت، بازار رمزارزها به طور طبیعی میزان مشخصی از ریسک و مخاطره را به همراه دارد، و نوسانات قیمت معمول هستند. به عنوان مثال، بین ماه سپتامبر 2021 تا ژانویه 2022، قیمت بیت کوین از حدود 41,000 دلار تا 61,000 دلار افزایش پیدا کرد و سپس دوباره به سطح 38,000 دلار ریزش کرد. قیل از اینکه شروع به سرمایه گذاری در رمزارزها نمایید، بایست میزان تحمل ریسک خود را ارزیابی نمایید و یک استراتژی مدیریت ریسک برای خود داشته باشد. 

در حالی که رمزارزها پرمخاطره و ریسکی هستند، این پتانسیل را هم دارند که بازدهی‌های بزرگی هم داشته باشند.  زمانی که بیت کوین در سال 2009 متولد شد، این ارز دیجیتال ارزش بسیار کمی داشت. در سال‌های بعد، قیمت بیت کوین به کسری از دلار رسید و در نهایت به قیمت ده‌ها هزار دلار دست یافت. رشدهای این چنینی در زمره قابل توجه‌ترین سودها در سرمایه‌گذاری محسوب میشوند.

 

 

منبع: Investopedia
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.