10 استراتژی ترید روزانه برای مبتدی‌ها (بخش چهارم)

پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱

تصمیم‌گیری در مورد زمان فروش

چندین راه برای خروج از یک پوزیشن برنده وجود دارد، مانند trailing stops و profit targets. هدف‌های سود (profit targets) یکی از متداول‌ترین روش‌های خروج است. این شیوه به کسب سود در یک سطح قیمت از پیش تعیین شده مربوط میشود. برخی از متداول‌ترین استراتژی‌های خروج عبارتند از:

 

عنوان

 

توضیح

 

Scalping

اسکالپینگ یکی از معروفترین استراتژی‌هاست. در این شیوه تقریبا بلافاصله بعد از اینکه یک ترید سودده میشود، فروش صورت میگیرد. قیمت هدف هر عددی است که شما در آن از ترید خود سود میکنید. 

 

Fading

فیدینگ به معنی گرفتن پوزیشن شورت روی سهام است بلافاصله بعد از اینکه یک حرکت سریع صعودی داشتند. این شیوه مبتنی بر این سه گمان استوار است که؛ 1. این سهام بیش از حد خریداری شده‌اند، 2. خریداران جدید آماده کسب سود هستند، 3. خریداران موجود ممکن است دچار ترس شوند. علیرغم اینکه ریسک این استراتژی بالاست، اما میتواند بسیار سودآور باشد. در اینجا، قیمت هدف زمانی است که خریداران مجددا وارد شوند و شروع به خرید کنند. 

 

Daily Pivots

این استراتژی شامل کسب سود از طریق نوسان روزانه سهام میشود. شما تلاش میکنید که در قیمت پایین روز بخرید و در قیمت بالای روز بفروشید. در اینجا قیمت هدف در نشانه بعدی برای معکوس شدن روند است. 

 

Momentum

این استراتژی معمولا شامل ترید کردن بر اساس انتشار اخبار یا پیدا کردن حرکت‌های قدرتمند روند که با حجم بالا حمایت میشوند است. یک نوع از مومنتوم تریدر بر اساس اخبار خرید میکند و روی روند حرکت میکند تا نشانه‌های معکوس شدن روند را ببیند. یک نوع دیگر از مومنتوم تریدر از فید کردن استفاده میکند. در اینجا هدف قیمت زمانی است که حجم شروع به کاهش میکند. 

 

در بسیاری از موارد، شما ترجیح میدهید دارایی خود را زمانی بفروشید که تمایل برای آن کاهش پیدا کرده که این موضوع توسط ECN/Level 2 و حجم معامله مشخص میشود. اهداف قیمت همچنین باید اجازه دهند که در تریدهای موفق سود بیشتری نسبت به ضرر در تریدهای ناموفق حاصل شود. اگر استاپ-لاس شما به میزان 0.05$ از نقطه ورود شما فاصله دارد، هدف شما باید بیش از 0.05$ فاصله داشته باشد. 

درست مانند نقطه ورود، دقیقا باید قبل از ورود به هر ترید مشخص نمایید که نحوه خروج شما از ترید چگونه خواهد بود. محدوده خروج باید به اندازه کافی دقیق و مشخص باشد که بتوان آن را تکرار و تست نمود.  

 

نمودارها و الگوهای ترید روزانه

سه ابزار متداولی که تریدرهای روزانه از آن برای تشخیص نقاط مناسب خرید استفاده میکنند عبارتند از: 

  • الگوهای نمودارهای کندل‌استیک، اعم از الگوهای انگالفینگ (پوششی) و دوجی‌ها
  • تحلیل‌های تکنیکال، شامل خطوط روند و مثلث‌ها
  • حجم معاملات

الگوهای کندل استیک زیادی وحود دارد که تریدرها میتوانند بررسی کنند تا نقطه ورود خوب پیدا کنند. اگر به صورت صحیح بررسی و پیگیری شود، الگوهای بازگشتی دوجی (که با رنگ زرد در نمودار پایین مشخص شده) میتوانند به عنوان قبل اعتمادترین ها باشند. 

 

 

همچنین باید به دنبال نشانه‌هایی باشید که الگو را تایید میکنند:

  • یک رشد شدید در حجم معاملات در زمان تشکیل کندل دوجی یا کندل‌هایی که بلافاصله بعد آن تشکیل میشود، که میتواند بیانگر این باشد که تریدرها از قیمت در این سطح حمایت میکنند. 
  • حمایت قبلی از این سطح قیمت مانند کف روزانه قبلی یا سقف روزانه قبلی
  • فعالیت سطح 2، که تمام سفارشات باز و حجم سفارشات را نشان میدهد.

اگر شما از این 3 مرحله تایید کننده استفاده کنید، بهتر میتوانید تصمیم بگیرید که آیا کندل دوجی سیگنال واقعی معکوس شدن روند و وقوع یک نقطه خوب ورود را میدهد یا خیر. الگوهای نمودار همچنین هدف‌های قیمت برای خروج را هم مشخص میکنند.

 

 

منبع: Investopedia
برچسب‌ها:
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.