10 استراتژی ترید روزانه برای مبتدی‌ها (بخش سوم)

پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱

چه چیزی باعث میشود ترید روزانه سخت باشد؟

ترید روزانه نیازمند تمرین زیاد و دانش کافی است و عوامل زیادی وجود دارد که باعث میشود این کار سخت و چالش برانگیز باشد. 

در وهله اول، آگاه باشید که شما در رقابت با افراد حرفه‌ای هستید که شغل اصلی آنها پیرامون ترید کردن است. این افراد به بهترین فن‌آوری و ارتباطات در صنعت دسترسی دارند. این بدین معنی است که آنها آماده هستند تا انتهای مسیر پیش بروند و در هر شرایطی به کار خود ادامه دهند. اگر شما جسته و گریخته به این حرفه میپردازید، معمولا به این معنی است که سود بیشتری برای آنها فراهم میکنید. 

همچنین به عنوان یک تریدر روزانه تازه‌کار، شما احتمالا دستخوش احساسات و سوگیری‌های روحی روانی میشود که ترید شما را دستخوش تغییرات میکند، به عنوان مثال زمانی که سرمایه شما درگیر است و درحال ضرر کردن در ترید هستید. تریدرهای حرفه‌ای، ماهر و باتجربه که سرمایه کافی نیز دارند، معمولا قادر هستند که از این چالش‌ها سربلند خارج شوند. 

 

تصمیم‌گیری در مورد اینکه چی چیزی بخرید و چه زمانی بخرید

 

چه چیزی بخرید

تریدرهای روزانه سعی میکنند از تغییرات دقیقه‌ای قیمت دارایی‌ها از جمله سهام، ارزهای رایج، مشتقات و اختیارات کسب سود نمایند. آنها معمولا از اهرم‌های بالای نیز برای این هدف استفاده میکنند. برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه چیزی باید خرید، یک تریدر روزانه باید به 3 مورد توجه نماید:

  1. نقدشوندگی. یک دارایی که نقد شوندگی خوبی دارد به شما اجازه میدهد که آن را به راحتی بخرید و بفروشید و البته احتملا به قیمت خوب. نقدشوندگی یک مزیت رقابتی است در زمانی که میزان اسپرد (تفاوت بین قیمت خرید و قیمت فروش) کم باشد.
  2. نوسان. این مقیاس برای بررسی تغییرات روزانه قیمت در نظر گرفته میشود. هر چه نوسان بیشتر باشد به این معنی است که پتانسیل بیشتری وجود دارد که تریدر سود یا ضرر کند. 
  3. حجم معامله. این مقیاس نشان میدهد که چند بار یک دارایی در یک بازه زمانی خرید و فروش میشود. معمولا این مقیاس به عنوان متوسط حجم معامله روزانه نیز شناخته میشود. یک حجم معامله بالا نشان از زیاد بودن علاقه به آن سهم است. افزایش علاقه‌مندی به یک سهم میتواند نشانه‌ای از جهش قیمت باشد، به سمت بالا یا پایین. 

 

چه زمانی بخرید

زمانی که تصمیم گرفتید که با چه دارای‌ای ترید کنید، باید نقاط ورود به ترید را شناسایی نمایید. مواردی که به شما در این زمینه کمک میکنند اینها هستند:

  • اخبار به‌روز: خبرها قیمت سهام را جا به جا میکنند، بنا بر این مهم است که در یک سرویس خبری عضو شوید تا به محض اینکه خبر جدیدی بیرون آمد شما را مطلع کند.
  • نمودارهای کندل استیک روزانه: کندل استیک ها (نمودارهای شمعی) تحلیل‌های خامی در بحث پرایس اکشن ارائه میکنند.

شرایط دقیقی که با وقوع آن شما وارد پوزیشن میشوید را مشخص و یادداشت کنید. به عنوان مثال، خرید در هنگام روند صعودی به اندازه کافی مناسب نیست. به جای آن بایست شرایط را دقیق‌تر مشخص کنید: زمانی خرید کنید که قیمت خط روند بالایی الگوی مثلث را بشکند، جایی که این مثلث پس از یک روند صعودی تشکیل شده باشد (حداقل یک سقف بالاتر و یک کف بالاتر قبل از تشکیل الگوی مثلث) در تایم فریم 2 دقیقه‌ای طی 2 ساعت ابتدایی روز کاری. 

زمانی که شما قوانین مشخصی برای ورود داشته باشید، روزانه میتوانید نمودارهای بیشتری را بررسی کنید و ببینید که آیا شرایط شما اتفاق افتاده یا خیر. شما بایست روی نمودار به دنبال الگوی کندل استیک باشید که نشاندهنده حرکت قیمت به سمتی هست که پیش بینی کرده‌اید. اگر چنین شد، شما یک نقطه مطلوب برای ورود بر اساس استراتژی خود دارید.

در مرحله بعدی باید تصمیم بگیرید که چگونه و در چه شرایطی از معامله خارج شوید.

 

ادامه دارد... 

 

 

منبع: Investopedia
برچسب‌ها:
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.