10 استراتژی ترید روزانه برای مبتدی‌ها (بخش دوم)

چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱

6. تریدهای خود را زمانبندی کنید

خیلی از سفارشاتی که توسط سرمایه گذاران و تریدرها ثبت میشود درست در زمان باز شدن بازار در صبح اجرا میشود، که به افزایش نوسان قیمت کمک میکند. یک بازیکن با تجربه ممکن است الگوها را شناسایی کند و از سفارشات زمان باز شدن بازار کسب سود کند. برای مبتدی‌ها، توصیه میشود که 15 الی 20 دقیقه ابتدای بازار حرکت خاصی انجام ندهند و بازار را رصد کنند.  

ساعات میانی بازار معمولا کم نوسان‌تر هستند و تغییرات قیمت با نزدیک شدن به ساعات پایانی بیشتر میشود. علیرغم اینکه ساعات پایانی باعث ایجاد فرصت‌های معاملاتی مناسب میشود، برای مبتدی‌ها بهتر است که در اوایل فعالیت خود از ترید کردن در این ساعات اجتناب کنند. 

 

7. ضررهای خود را با "سفارش لیمیت" کمتر کنید

تصمیم بگیرید برای ورود و خروج از معامله، از چه نوع سفارشی استفاده خواهید کرد. آیا از "سفارش بازار" استفاده میکنید یا "سفارش محدود یا لیمیت"؟ "سفارش بازار" در بهترین قیمت در دسترس در هر زمان اجرا میشود و هیچ تضمینی در مورد قیمت ندارد. این نوع سفارش زمانی کاربرد دارد که شما فقط میخواهد وارد بازار شوید یا از آن خارج شوید و برای شما اهمیتی ندارد که دقیقا در قیمت خاصی این اتفاق رخ دهد. 

"سفارش محدود" قیمت را گارانتی میکند ولی تضمینی برای اینکه حتما اجرا شود وجود ندارد. سفارشات محدود به شما کمک میکند تا با دقت و اعتماد بیشتری معامله کنید چرا که شما مشخص میکنید که در چه قیمتی سفارش اجرا شود. یک سفارش محدود (limit Order) میتواند ضرر شما را در هنگام معکوس شدن روند کم کند. اما اگر قیمت به عددی که شما مشخص نموده‌اید نرسد، سفارش شما اجرا نمیشود و شما در پوزیشن باقی میمانید.

 

8. در مورد سودها واقع‌بین باشید

یک استراتژی معاملاتی لازم نیست که همیشه موفق شود تا سودآور باشد. بسیاری از تریدرهای موفق تنها از 50% تا 60% از تریدهای خود سود کسب میکنند. نکته مهم این است که در تریدهای موفق پول بیشتری به دست می‌آورند نسبت به پولی که در تریدهای ناموفق از دست میدهند. مطمئن شوید که ریسک مالی که در هر ترید متحمل میشوید محدود به درصد خاصی از کل اکانت شما باشد و روش‌های ورود و خروج کاملا مشخص شده باشد.   

 

9. آرامش خود را حفظ نمایید

برخی زمان‌ها بازارهای مالی اعصاب شما را مورد آزمایش قرار میدهند. به عنوان یک تریدر روزانه، لازم است که یاد بگیرید احساسات خود را اعم از طمع، امید و ترس کنترل نمایید. تصمیمات بایست بر اساس منطق باشند و نه احساسات. 

 

10. به برنامه عمیلاتی پایبند باشید

تریدرهای موفق بایست سریع عمل کنند، ولی لزومی ندارد سریع فکر کنند. چرا؟ چون از قبل یک استراتژی معاملاتی تدوین کرده اند و انضباط لازم را برای عمل نمودن به آن برنامه کسب نموده‌اند. بسیار مهم است که با دقت به برنامه خود پایبند باشید به جای اینکه سود را تعقیب کنید. نباید اجازه دهید که احساسات بر شما غلبه کند و باعث شود استراتژی خود را رها کنید. این جمله مهم را همواره به یاد داشته باشید: ترید خود را برنامه ریزی کنید و برنامه خود را ترید کنید. 

 

ادامه دارد... 

منبع: Investopedia
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.