10 استراتژی ترید روزانه برای مبتدی‌ها (بخش اول)

شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

ترید روزانه به خرید و فروش یک دارایی طی یک روز یا چندین بار در یک روز اطلاق میشود. سود گرفتن از حرکت‌های کوچک قیمت میتواند یک فعالیت پرسود باشد اگر درست انجام شود.  همزمان میتواند برای مبتدیان و اشخاصی که استراتژی عملیاتی درستی ندارد خطرناک باشد. 

در ادامه به 10 استراتژی ترید روزانه برای مبتدی‌ها مپردازیم و بعد از آن درباره زمان خرید و فروش، نمودارها و الگوها و نحوه محدود کردن ضرر نکاتی را ارائه خواهیم نمود. 

 

1. دانش قدرت است

علاوه بر دانش رویه‌های ترید روزانه، معامله‌گران باید در مورد آخرین اخبار بازارها و اتفاقاتی که میتواند سهام را تحت تاثیر قرار دهد اطلاعات به روز داشته باشند. این اطلاعات شامل برنامه‌های نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، اطلاعیه‌های رسمی، و سایر اخبار اقتصادی و مالی میشود. 

بنابر این، یک لیست از سهامی که برای ترید کردن مد نظر دارید آماده کنید و همواره از آخرین اخبار این شرکت‌ها و سهامشان و بازارهای مالی مطلع باشید. اخبار اقتصادی را اسکن کنید و منابع قابل اعتماد را نشانه گذاری کنید. 

 

2. سرمایه لازم را کنار بگذارید

میزان سرمایه که قصد دارید در هر ترید روی آن ریسک کنید را ارزیابی نمایید.  اکثر تریدرهای موفق کمتر 1% تا 2% از مبلغ سرمایه اکانت خود را در هر معامله ریسک میکنند. اگر شما یک حساب معامله‌گری به ارزش 40,000 دلار دارید و میخواهید 0.5% سرمایه خود را در هر ترید ریسک کنید، ماکزیمم ضرر شما در هر ترید باید 200$ باشد. (0.5% ضربدر 40,000$)

مقدار سرمایه مازاد که میخواهید با آن ترید کنید و آمادگی دارید آن را از دست بدهید را مشخص نمایید. 

 

3. زمان لازم را کنار بگذارید

ترید روزانه نیازمند زمان و توجه است. در واقع، لازم است که اکثر زمان روز خود را به آن اختصاص دهید. اگر زمان محدودی دارید، بهتر است سراغ ترید روزانه نروید. 

در ترید روزانه، لازم است که معامله‌گر بازارها را دنبال کند و فرصت‌ها که ممکن است در هر زمانی طی ساعات معامله ظاهر شوند را شکار کند. هوشیار بودن و سرعت عمل کلیدهای اصلی هستند. 

 

4. کوچک شروع کنید

به عنوان مبتدی، نهایتا روی یک یا دو سهم تمرکز نمایید. رصد کردن و یافتن فرصت برای تعداد کمتری از سهام راحت‌تر است. اخیرا، ترید سهام کسری بسیار متداول شده است. این شیوه به شما اجازه میدهد با سرمایه کوچکتری شروع نمایید. 

این مساله بدین معنی است که، اگر سهام آمازون به قیمت 3,400$ معامله میشود، خیلی از بروکرها به شما اجازه میدهند بخشی از سهم را خریداری کنید که میتواند 25$ یا کمتر از 1% از یک سهم کامل آمازون باشد. 

 

5. از سهام خیلی ارزان دوری کنید

ممکن است شما دنبال قیمت‌های پایین باشید اما مراقب باشید که از سهام خیلی ارزان که قیمتی کمتر از 5 دلار دارند (Penny Stocks) دوری کنید. این سهام معمولا نقد شوندگی پایینی دارند و با خرید آنها معمولا احتمال اینکه ناگهان پولدار شوید ضعیف است. 

خیلی از سهام با ارزش کمتر از 5 دلار از لیست سهام صرافی‌های بزرگ خارج شده‌اند و فقط از طریق OTC قابل معامله هستند. مگر اینکه یک فرصت واقعی را شناسایی کرده باشید و تحقیق کامل انجام داده باشید، در غیر اینصورت از این سهام دوری کنید.

 

ادامه دارد... 

 

 

منبع: Investopedia
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.