سرمایه‌گذاری در رمز ارزها (بخش دوم)

سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

قبل از سرمایه گذاری در رمزارزها باید چه مواردی را بدانید

سرمایه گذاری در رمزارزها، پر ریسک در نظر گرفته میشود. قیمت رمزارزها، حتی پایدارترین آنها، بسیار پرنوسان‌تر از قیمت سایر دارایی‌ها مانند سهام است. قیمت رمزارزها میتوانددر آینده تحت تاثیر تغییرات قوانین قرار گیرد و احتمال این وجود دارد که غیر قانونی شود و در نتیجه ارزش خود را به صورت کامل از دست بدهد.  

خیلی از سرمایه گذاران بدو توجه به ریسک‌ها مجذوب پتانسیل رشد بالای بازار کریپتو شده‌اند. اگر قصد دارید در بازار کریپتو سرمایه‌گذاری کنید، بسیار مهم است که قبل از اقدام به خرید، در مورد هر کوین با دقت تحقیق نمایید. همچنین به هزینه تراکنش هر کوین توجه نمایید، چرا که این هزینه در رمزارزهای مختلف تفاوت زیادی دارد.

فضای کریپتوکارنسی به سرعت در حال پیشرفت و تحول است، بنابر این بسیار مهم است که به تغییرات جدید که ممکن است دارایی کریپتویی شما را تحت تاثیر قرار دهند توجه نمایید. سرمایه گذاران رمزارزها لازم است که در مورد مالیات استفاده از کریپتو هم اطلاعات لازم را داشته باشند، خصوصا اگر قصد خرید یا فروش سرمایه‌های کریپتو را دارند.  

لذا با توجه به ریسکی بودن این کلاس دارایی، بسیار مهم است که بیشتر از میزانی که توان از دست دادن آن را ندارید در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری نکنید. 

 

نکات مهم

  • رمزارز یک نوع پول دیجیتال است که توسط فناوری بلاکچین ایمن شده است. 
  • سرمایه گذاری در رمز ارزها میتواند انواع مختلفی داشته باشد، از خرید مستقیم کریپتو گرفته تا سرمایه گذاری در صندوق‌ها و شرکت‌های مرتبط با رمز ارز. 
  • شما میتواند رمز ارزها را از صرافی‌های آنلاین یا از طریق واسطه‌ها تهیه نمایید. 
  • سرمایه گذاری در رمز ارزها بسیار پر ریست است. مهم است که بیشتر از میزانی که توان از دست دادن آن را ندارید سرمایه گذاری نکنید. 

 

سوالات متداول

 

آیا کریپتوکارنسی یک سرمایه‌گذاری خوب است؟

سرمایه گذاری در رمز ارزها برای همه مناسب نیست. نوسان قیمت رمر ارزها بسیار بالاست، که باعث میشود سرمایه گذاران محتاط تمایل زیادی برای آن نداشته باشند. اگر احساس میکنید که میتوانید ریسک‌های بزرگتر را به عنوان سرمایه گذار تحمل نمایید، ممکن است سرمایه گذاری در یک یا چند رمز ارز برای شما مناسب باشد.  

 

چطور میتوانم در بیت کوین سرمایه گذاری کنم؟

شما میتوانید بیت کوین را به صورت مستقیم از یکی از صرافی‌های معتبر خریداری نماید. راه دیگر برای سرمایه گذاری در بیت کوین خرید سهام شرکت‌های مرتبط با این حوزه است، مانند شرکت‌های استخراج بیت کوین، و راه سوم سرمایه گذاری در صندوق‌های متمرکز بر بیت کوین است. 

 

برای خرید رمز ارزها چه میزان پول نیاز دارم؟

شما برای خرید بیت کوین یا سایر رمزارزها به پول زیادی احتیاج ندارید. در برخی از صرافی‌ها حتی با معادل ارزش 2 دلار میتوانید رمز ارز بخرید. 

منبع: Investopedia
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.