مزایای معامله ارز دیجیتال

جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۹

نگاهی به مزایای معامله ارز دیجیتال بیندازید و دریابید که چرا این ارز یکی از محبوب ترین گزینه ها در بازارهای مالی شناخته شده است!
در هرکجای دنیا، هنگامی که صحبت از مراحل مبادله رمزنگاری و مقاصد تجاری می شود، پای معامله کنندگانی در میان است که به مبادله انواع پول و یا معامله ارز دیجیتال خود با پول نقد می پردارند.
در حال حاضر، استانداردهای پولی مجازی و منابع رمزارزها، همچنان درمراحل ابتدایی از رشد خود قرار دارند وهنوز به حداکثر ظرفیت خود نرسیده اند.
معامله گران می توانند در مورد افزایش یا کاهش ارزش دارایی رمزنگاری شده حدس بزنند درحالیکه مالکیتی به آن دارایی ندارند. آنها می توانند این کار را از طریق بازار سهام  CFD، روش معاملاتی اسپرید بتینگ، استراتژی اسکالپینگ، پوزیشن تریدینگ، معاملات در محدوده رنج، نوسانگیری (سویینگ) و معاملات روزانه انجام دهند.
 
از مزایای معامله ارز دیجیتال، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) نوسان ارز دیجیتال
2) ساعت کار بازار ارزهای دیجیتال
3) امکان فروش کوتاه و یا بلند مدت
4) رشد نقدینگی
5) ضریب اهرمی
6) معاملات با نرخ موثر مالیاتی
7) تسریع در افتتاح حساب

همچنین از میان سایر مزایای تجارت ارز دیجیتال به شفافیت ارزی، نوسانات، امنیت، دسترسی به بازار آزاد به صورت 24 ساعته و نرخ معاملاتی پایین می توان اشاره کرد.

1) نوسان ارزی
ارزهای رمزپایه بی ثبات هستند؛ به این معنی که قیمت آنها اغلب بالا و پایین می رود. از آنجا که قیمت ها اغلب افزایشی هستند، معامله ارزهای رمزپایه به معنای واقعی، سودآور است.
اگرچه نوسانات شدید ارزی توسط منتقدان به عنوان یک نقطه ضعف برای ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می شود، اما معامله گران می توانند از این مزایا بهره مند شوند؛ زیرا معمولا قیمت دارایی های رمزنگاری شده افزایش و کاهش می یابد و فرصت های سود دهی را فراهم می کند.


2) ساعت کار بازار
برخلاف معاملات بورس و کالاها، امکان معاملات ارزهای دیجیتال در صرافی ها به صورت شبانه روزی وجود دارد. این ویژگی، فرصت غنی برای معامله گران با فعالیت نیمه وقت در بازار ارزی به شمار می آید که مشاغل تمام وقت دیگری نیز دارند که می توانند از اوقات فراغت خود برای معاملات خود استفاده کنند.


3) امکان فروش بلند مدت و یا کوتاه مدت
در صورت فروش کوتاه مدت، یک سهام با قیمتی مشخص خریداری می شود و با افزایش ارزش سهام،  آن را با نرخ بالاتری به فروش می رسانند. سود از تفاوت قیمت خرید اصلی با قیمتی که قصد فروش آن را داریم به دست می آید. هنگام معامله کوتاه مدت، رمز ارز را وام می گیرید و در مرحله اول آن را در بازار آزاد می فروشید؛ سپس، آن سهام را با قیمت پایین تری خریداری می کنید و از این طریق از اختلاف قیمت، سود می کنید. هنگام تجارت ارزهای دیجیتال، قادر به انجام معامله با هر دو روش خواهید بود.


4) رشد نقدینگی
وقتی صحبت از دارایی های قابل معامله می شود ، نقدینگی یک عنصر اساسی است که این اتفاق در ارزهای دیجیتال و بازار فارکس (با عنوان نقدینه ترین بازار) نیز رخ می دهد.
 بازارهای دارای نقدینگی در معامله، تجربه ای کارآمدتر، عمیق تر و ساده تری را رقم می زنند. بازار غیر نقدینگی می تواند معامله گران را در شرایطی قرار دهد که خروج از آن بازارها برایشان دشوار شود. 


5) ضریب اهرمی
لوریج یا ضریب اهرمی به امکان استفاده از یک سپرده گفته می شود که در غیر این صورت با معاملات مارجین شناخته می شود که در اینصورت در معرض افزایش دارایی خاص قرار می گیرد؛ در واقع، شما کسری از ارزش تجارت خود را تعیین می کنید و بقیه سرمایه دست تریدرهای دیگر تامین می‌شوند.
در ارز دیجیتال، معاملات CFD و بت اسپریدینگ محصولات اهرمی هستند؛ آنها به شما امکان باز شدن پوزیشنی از مارجین (سپرده ای که ارزش آن تنها بخشی از معاملات شما را تشکیل می دهد)را می دهند؛ بنابراین، فقط با حداقل سرمایه، می توانید در بازار ارزهای دیجیتال سهمی داشته باشید.

 

6) معاملات با نرخ موثر مالیاتی
صرف نظر از اینکه چگونه یک سرمایه گذار یا معامله گر از طریق ارز دیجیتال، سرمایه گذاری طولانی مدت و یا سایر روش ها، درآمدی را کسب می نماید، جهت ارزیابی هرچه دقیقتر معامله، حفظ سوابق معاملاتی بسیار مهم است. 
ارزهای دیجیتال در بحث مالیاتی از مزایایی برخوردار هستند؛ به عنوان مثال، به طور کلی در روش اسپرید بتینگ مالیات دریافت نمی شود و هیچگونه مالیات بر سود سرمایه ای در آن وجود ندارد؛ زیرا شخص معامله گر در آن صاحب دارایی نمی باشد.

 

7) تسریع در افتتاح حساب
معامله ارزهای دیجیتال، صرفه جویی در زمان و تمرکز اصلی بر معاملات ارزی، را ممکن می سازد؛ زیرا، اینگونه ارزها، امکان ثبت نامی آسان و سریع را فراهم می سازند تا کاربران بتوانند در اسرع وقت شروع به معاملات ارزی خود نمایند.
 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.