پیش بینی جایگاه صنعت ارز دیجیتال در سال 2021

شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹

•    ورود سرمایه گذاران سازمانی به بازی معاملاتی
•    پیجیدگی های صندوق سرمایه گذاری (ETF) 
•    پیشتازی ارز دیجیتال پایدار
•    چیستی پیشبینی های قطعی

بیت کوین از نوامبر سال میلادی جاری، یک روند افزایشی 15000 دلاری داشته است که این روند، همیشه از ثبات برخوردار نبوده است. برای درک بهتر وضعیت نگران کنندۀ بازار، تنها کافیست نگاهی به آمار به دست آمده از سال 2018 انداخت:

بیت کوین در دسامبر 2017، پس از رسیدن به بالاترین رقم تقریبا 20میلیون دلاری خود، در سال 2018،  نزدیک به  14 هزار دلار معامله شد. سپس با کاهش 344 دلاری،  حدود سه چهارم ارزش آن سقوط کرد، اما با این وجود، ارزش بالاتری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال آن زمان، داشت؛ به عنوان مثال، اتریوم تا دسامبرسال 2018، از بالاترین قیمت یعنی از 1300 دلار به 91 دلار سقوط کرد و پیش بینی شده است که تا پایان سال میلادی جاری، ارزش آن به بیش از 450 دلار خواهد رسید.
به دلیل قابلیت انعطاف پذیری ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین و اتریوم، میزان توجه سرمایه گذاران خرده فروش و یا سازمانی به ارزهای دیجیتال در ماه های اخیر، افزایش چشمگیری داشته است. 
همانطور که بسیاری از سرمایه گذاران اولیه در پی دستیابی به سود حاصل از شکاف ارزی، به سراغ مشاغل دیگر رفته اند، همچنان دلایلی نیز وجود دارد که بیانگر مشکلات بازار ارزی است.
هم اکنون سرمایه گذاران به دنبال چگونگی افزایش قیمت سکه های دیجیتال هستند که در این راستا نیز قیمت بیت کوین به سقف 15000 دلاری و اتر به 410 دلار رسیده است. 
اکنون، موضوع مهمتر، چگونگی حفظ ثبات وضعیت بازار تا سال 2021 خواهد بود.

ورود سرمایه گذاران سازمانی به بازی معاملاتی

علارغم اینکه در بسیاری از موارد، آمار تجارت سرمایه گذاران نهادی کمتر گزارش شده است، آمار موسسات برای اولین بار به طرز قابل توجهی صعودی می باشد. سرمایه گذاران نهادی، حجم معاملات بیشتری را نسبت به اکثر سرمایه گذاران انفرادی، مجاز می دانند، به این معنی که حتی اگر شرکای تجاری کمتری در فضای ارز دیجیتال معامله کنند، این صنعت همچنان پابرجا باقی خواهد ماند.
پیش بینی می شود چندین تحول بالقوه در سال های 2020 و 2021 اتفاق خواهد افتاد که می تواند به طور قابل توجهی بر مشارکت نهادی در بازار ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد. به عنوان مثال ، اگر رمزنگاری ها بر روی (بازار بورس) نزدک یا بازار مبادله ای مشابه شناور شود، بلافاصله موجب افزایش اعتبار و ارزش آن بازار می گردد.


پیچیدگی بیت کوین در صندوق سرمایه گذاری (ETF)

سالهاست که متقاضیان بازار ارز دیجیتال، صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) را در دسترس سرمایه گذاران اصلی در ایالات متحده قرار می دهند. ادارۀ کل اوراق بهادار و داد و ستد ایالات متحد (SEC)، بارها برنامه های ETF بیت کوین را که باید در آینده اجرایی شود، رد یا به تأخیر انداخته است که در این راستا، یکی از معروف ترین صندوق های پشتیبانی شده توسط شرکت مدیریت سرمایه گذاریVanEck ،  شاهد این تصمیمات مکرر بوده است.
برخی از تحلیلگران بر این باورند که تصویب جریان اصلی بیت کوین ETF می تواند ضربه مهمی به دنیای ارزهای دیجیتال وارد کند و امکان ورود به این صنعت را برای سرمایه گذاران مشتاق به مشارکت بدون رویارویی با برخی مشکلات معاملات مستقیم توکن، فراهم سازد. 
بنابراین، آینده صندوق  VanEckهمچنان مشخص نیست.

پیشتازی ارز دیجیتال پایدار

ارز دیجیتال با ارزش پایدار، نوعی رمز ارز دیجیتالی است که به نسبت ارز فیات تعیین می شود و به عنوان مکانیزم محافظتی در برابر کاهش احتمالی قیمت های ارز دیجیتال عمل می کند و اخبار امیدوارکننده ای از آن تا سال 2021 منتشر خواهد شد.
بازار تقاضای این ارزها، به دو دلیل ممکن است تا سال آینده رشد کند: 
1) ارز دیجیتال پایدار نتیجه عدم ثبات طولانی مدت رمز ارز های غیر متمرکز است.
2) تتر، رهبر فعلی صنعت پایدار کوین، در دست برکناری است.
tether (USDT)  یکی از نخستین ارزهای با ثبات در بازار اصلی محسوب می شود، درحالیکه، بازار فرعی، توسعه یافته شناخته شده است. سایر ارزهای ثابت با هدف از بین بردن جایگاه تتر، پیشتر وارد میدان شده اند.


چیستی پیشبینی های قطعی

اگرچه پیش بینی قطعی افزایش چشمگیر تقاضای ارزهای دیجیتال تا سال 2021 ممکن نیست، اما به قطع می توان گفت که این ارزها همچنان در بازار سهم خود را حفظ می کنند. بلاکچین، فناوری اساسی به کار رفته در بسیاری از ارزهای دیجیتال، بسیار بیشتر از صنعت ارز دیجیتال گسترش یافته است که انتظار می رود در سال 2020، شاهد برنامه های جدیدی باشیم.
 دولت ها و نهادهای نظارتی همچنان با چگونگی کنترل بهینه توکن های دیجیتال، دست و پنجه نرم می کنند.
علارغم عدم ثبات بازار ارزهای دیجیتال، همچنان، احتمال افزایش تقاضا در آن وجود خواهد داشت. 
نهایتا با قطعیت می توان  به این مطلب اشاره کرد که ارزهای دیجیتال در راه اندازی سیستم مالی نقش عمده ای را ایفا کرده اند که محبوبیت آن یک شبه از بین نمی رود؛ بنابراین، انتظار آن را داشته باشید که حداقل تا یک سال دیگر جزئی از طرفداران پروپا قرص ارزهای دیجیتال شوید.

چکیده 

بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به عنوان یک کلاس دارایی جدید ظاهر شده اند که طی دهه گذشته بازدهی فوق العاده ای داشته اند.
در اوایل سال 2018، همزمان با کاهش قیمت ارزهای دیجیتال، بیت کوین پس از رسیدن به سقف 20،000 دلار، حدود 3000 دلار کاهش یافت.
سال 2019 و سال 2020 به عنوان سال های جبرانی برای بازگشت قیمت بیت کوین به بیش از 15000 دلار شناخته شده اند، اما آیا بازار گاوی دوام خواهد داشت؟
چندین تحول جدید همچون؛ افزایش تقاضای سازمانی، تأیید صندوق ETF و محبوبیت ارزهای ثابت، بیانگر روندی سازنده و مداوم، می باشند.
 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.