پیش بینی روند افزایشی قیمت بیتکوین

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹

در طی ماه های اخیر و پس از زمان شیوع ویروس کرونا، نوسانات قیمت بیت کوین ، بیش از حد معمول گزارش شده است که در اوایل ماه مارس، ابتدا با کاهش ده درصدی روبرو شد؛ سپس، به حالت قبلی نرخ خود بازگشت. 
 تحلیل گران بیت کوین و ارزهای دیجیتال، افزایش چشمگیر ورود ارز به بازار سرمایه را جنبش عظیم قیمت بیت کوین، اعلام کردند.
فیلیپ گرادول، اقتصاددان ارشد نیویورکی؛ محقق و تحلیلگر شرکت چِین‌آنالیسیس در بازار بیت کوین، ارز دیجیتال و بلاکچین، در مقالۀ هفتگی اعلام کرد: " افزایش چشمگیر ورودی ارز ، شاخص خوبی برای افزایش نوسانات بازار بورس است؛ بنابراین، میزان مبادلات می بایست تحت کنترل و نظارت قرارگیرد."


همچنین، بر اساس تحقیقات چِین‌آنالیسیس، میزان ارز ورودی روزانه در مبادلات بیت کوین و ارز دیجیتال درهفته دوم مارس، در مقایسه با میانگین مبادلات سال 2020، افزایش قابل توجهی داشته است.

بیتکویناز تاریخ نهم تا شانزدهم مارس ، حدود دو برابر حد متوسط، یعنی؛ یک میلیون بیت کوین، برای فروش به صرافی ها رفته است.
طبق گزارشات چین آنالیسیس، با توجه به اینکه حجم جریان معاملات بیت کوین بالا رفته و مازارد آن به فروش رسیده است، پیش بینی می شود؛ قیمت آن فعلا به ثبات رسیده باشد، اما همچنان به دلیل وجود شرایط خاص (همه گیری کرونا و رکود تعداد بیشماری از کسب و کارها)، قطعیتی در پیش بینی آینده بازارها وجود ندارد.
همچنین انتظار می رود که معامله گران حرفه ای، برخلاف مبادلات خرده فروشان، به فعالیت های خود ادامه دهند، چراکه آنها مسئول حجم بیشتری از معاملات می باشند.


تحقیقات نشان می دهند در اوایل سال جاری، پیش از سقوط سنگین قیمت بیت کوین، بالا رفتن قیمت آن، ارتباط مسقیمی با تقاضای خرید سرمایه گذاران سازمانی داشته است. 
در اوج صعود حماسی سال 2017 ، سپرده های مبادلات بیت کوین از قیمت آن پیشی گرفتند که شرکت تجزیه و تحلیل ارز دیجیتال Glassnode ، میزان آن را در حدود 200،000 سپرده ارز روزانه، به ثبت رساند.

پیشتر، سپرده های ارزی بیت کوین همراه با قیمت بیت کوین افزایش یافت؛ در عین حال، میزان سپرده ها در زمان بازارهای خرسی (روند نزولی سهام و رکود اقتصادی) با کاهش مواجه شد؛ این درحالی بود که، میانگین سپرده های مبادلات بیت کوین،با وجود افزایش قیمت بیت کوین، در شش ماه گذشته به شدت کاهش یافت.
بنابراین، آخرین روند افزایشی قیمت بیت کوین، ارتباطی با سرمایه گذاران خرده فروشی ندارد.
 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.