سه راه حل ساده در سرمایه گذاری شخصی و تحول در زندگی

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹

یکی از مفیدترین انواع سرمایه گذاری، نوع فردی آن است؛ چراکه مطمئن ترین راه برای دستیابی به زندگی با کیفیت بهتر ، موفقیت و رضایت از وضعیت شغلی و فردی در حال حاضر و آینده، در گرو سرمایه گذاری مداوم و روزانه هرفرد می باشد که در این مقاله به چند راه حل موثر اشاره خواهیم کرد.

 

١) تقویت مهارت های فردی 

تقویت توانمندی های فردی، نه تنها به رشد تحصیلی و شغلی به صورت حرفه ای محدود نمی شود؛ بلکه، به افزایش معلومات و کسب مهارت ها نیز بستگی دارد؛

 

پیشرفت تحصیلی

شرکت در کلاس های فوق العاده (حضوری یا آنلاین) ، ارتقای رتبه و دریافت مدرک در رشته مربوطه، همگی جزء سرمایه گذاری هایی ارزشمند به حساب می آیند.

استفاده از موقعیت های آموزشی
 
ثبت نام در کارگاه ها و پیوستن به کنفرانس و وبینارهای علمی-آموزشی

افزایش دانش و معلومات 

امروزه اطلاعات فراوانی در هر زمینه، در دسترس عموم قرار گرفته است که با مطالعه کتب و مقاله ها (بخصوص مقاله های وایت پیپر که به منظور ارائه‌ی راه حل ها برای مشکلاتی خاص می‌باشند) می توان به دانش و معلومات خود افزود.

به روز بودن 

اطلاع و آگاهی از آخرین اخبار روز، اطلاعات، مد وگرایشات و همچنین وبلاگ افراد متخصص به آگاهی و افزایش مهارت های فردی کمک میکند.

 

 

٢) کشف خلاقیت های ذهنی

هر شخص در زندگی خود، نیازمند کشف و شکوفایی استعدادهای نهفته و خلاقیت های فردی می باشد تا به صورت حرفه ای به موفقیت های مدنظر خود برسد و توانایی دید مسایل از زوایای متفاوت و حل آنها را داشته باشد که این موضوع تنها با پیدا کردن نیمۀ تاریک و خاموش ذهن میسر می شود. البته واژۀ خلاقیت صرفا برای هنرمندان نقاش و مجسمه ساز به کار نمی رود؛ بلکه کاربرد آن شامل انجام فعالیت ها و کارهای جدیدو همچنین امتحان موقعیت های متفاوت در زندگی نیز دیده می شود که در موارد ذیل به آنها می پردازیم؛

یادگیری یک زبان جدید

یادگیری به واسطه شرکت در کلاس ها یا استفاده از نرم افزارهای آموزشی 

آشنایی با دنیای آشپزی

مطالعات نشان داده اند که یادگیری هنر آشپزی از طریق کلاس حضوری، مطالعه شخصی یا پرس و جو از افراد ماهر یا علاقه مند، در بروز خلاقیت های ذهنی موثر واقع شده است.

نویسندگی 

نوشتن هرگونه کتاب، داستان کوتاه، شعر و غیره در شکوفایی خلاقیت موثر می باشد.

کشف دنیای بیرون

باغبانی، گشت و گذار و عکاسی در طبیعت و توجه به جزییات و زیبایی های آن، شما را با دنیای بیرون آشنا کرده و به داشتن ذهنی خلاق کمک بیشتری خواهد کرد.

لذت موسیقی

یادگیری نواختن یک آلت موسیقی یا پیوستن به یک گروه موسیقی و هنری همچون؛ نقاشی، مجسمه سازی، سفالگری، جواهرسازی و طراحی لباس، نیمه تاریک دهن را هوشیار و خلاق میسازد.

در نهایت، پرورش خلاقیت در گرو انتخاب و کاوش در فعالیت هایی است که شاید هرگز به انجام آنها فکر نکرده اید و یا سال هاست که موفق به انجام آنها نشده اید. 
قرارگرفتن در موقعیت های جدید و به عبارتی؛ از دایره امن خود بیرون آمدن، به شخص در پیدایش هرچه تمام تر خود کمک خواهد کرد.


 

٣) پرورش ذهن و جسم

پرورش ذهن و بدن به شما این امکان را می دهد که چه در حال و چه در آینده خود از انرژی، دانش، ایده ها ، قدرت و استقامت جسمی و روحی بیشتری بهره مند شوید. همچنین، یادگیری موضوعات جدید و فعال نگه داشتن ذهن، حتی به روش های ساده،  به رشد و حفظ توانایی ذهنی شما کمک می کند.

راه های پرورش ذهن عبارتند از:

مطالعه درباره هر موضوع ممکن

جستجو در فرهنگ 
با شرکت در  تئاترهای تاریخی، گوش دادن به سبک های مختلف موسیقی، سفر و پیوستن به گروه یا مجمعی با سوابق و تجربه های متفاوت

باز و پذیرا بودن ذهن در درگیری با مسائل

شرکت کردن در بحث هایی که در آن ها ایده های مخالف شما مطرح است، ذهن شما را به چالش کشیده و کمک می کند تا جور دیگری به مسائل بنگرید.

فعال نگه داشتن ذهن 

فعالیت ذهنی با بازی های فکری همچون؛ شطرنج و تخته، که هریک استراتژی های مخصوص خودرا دارند و یا حساب و کتاب ذهنی، بدون استفاده از ماشین حساب، ذهن شما را فعال می کند.

راه های مراقبت بدنی

بدن شما همانند اتوموبیلی است که اگر از آن به نحو احسن مراقبت کنید، عملکرد فوق العاده و عمر طولانی خواهد داشت که در حفظ آن، رعایت نکات زیر لازم است؛

 

سوخت گیری مناسب

به این معنی که حدالامکان از غذای سالم استفاده کنید. آنچه می خورید نقش زیادی در انرژی و توانایی شما دارد. شما واقعاً همان چیزی هستید که می خورید!

حفظ آرامش 

مکررا استراحت کرده، آرامش خود را حفظ کنید و از سیستم بدنی خود بیش از حد کار نکشید. همچنین ، پرهیز از تنش، به سلامتی دستگاه ایمنی بدنتان کمک زیادی خواهد کرد.

بررسی (چکاپ) منظم و مداوم

به طور منظم به پزشک مراجعه کنید و در صورت بروز بیماری، آن را جدی بگیرید. 
مصرف ویتامین ها و توجه به عادت های بد غذایی نیز توصیه می شود.

رسیدگی ظاهری

به ظاهر خود برسید! اما منظور از آرایش ظاهری، لیفت صورت و بوتاکس نیست، بلکه توجه به مواردی است که در عین سادگی بر اعتماد بنفس و جذابیت شما می افزاید؛ برای مثال کوتاه کردن مو یا داشتن پوششی منحصر به فرد

بنابراین، سرمایه گذاری بر توانمندی ها، موجب تغییراتی در پیشرفت و عملکرد در زندگی می شود که در این راستا، میزان سرمایه گذاری روی ذهن و جسم ، نه تنها نحوه تعامل شما با دنیای خارج را شکل می دهد ، بلکه اغلب نمایانگر عقیده شما نسبت به خودتان است.
 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.