تعریف بازار مسکن

یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹

بازار مسکن به عرضه و تقاضا برای متقاضیان خرید خانه در یک کشور یا منطقه خاص اشاره دارد.  عنصر اصلی در بازار مسکن، متوسط قیمت خانه و روند قیمت آن است. عوامل اصلی تقاضا در بازار مسکن مربوط به عوامل جمعیت شناختی است. با این حال ، عواملی مانند درآمد ، در دسترس بودن اعتبار و ترجیحات مصرف کننده نیز مهم هستند. عوامل جمعیت شناختی شامل اندازه بازار می شود زیرا هرچه مصرف کنندگان بیشتر باشند ، تقاضا بیشتر می شود.


بازار مسکن دارای ویژگی های زیر است

مقدار سهام مسکن
 تقاضای مسکن
 قیمت خانه
مداخله دولت در بازار مسکن

 

عواملی که بر بازار مسکن تأثیر می گذارد


 نرخ بهره  که در هزینه وام های متغیر تأثیر می گذارد
وضعیت صنعت وام مسکن که تعیین می کند آیا افراد واجد شرایط رهن هستند یا خیر
رشد اقتصادی، درآمد و نرخ بیکاری
روند جمعیت 

مزایای سرمایه گذاری در بازار مسکن


جریان نقدی


جریان نقدی، درآمد خالص حاصل از سرمایه گذاری در املاک و مستغلات پس از پرداخت وام مسکن و هزینه های عملیاتی است. یکی از مزایای اصلی سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، توانایی آن در ایجاد جریان نقدی است. در بسیاری از موارد ، هنگامی که وام خود را پرداخت می کنید ، جریان پول را تقویت می کنید.

 

معافیت مالیاتی و کسر


سرمایه گذاران املاک می توانند از معافیت های مالیاتی  استفاده کنند. به طور کلی ، می توانید هزینه های مناسب برای تملک ، بهره برداری و مدیریت یک ملک را کم کنید.


ایجاد سهام و ثروت


هنگامی که وام مسکن را پرداخت می کنید ، سهام خود را ایجاد می کنید. در هنگام ایجاد حقوق صاحبان سهام ، شما توانایی خرید ملک های بیشتر و افزایش جریان پول و ثروت را بیشتر دارید.


تنوع نمونه کارها

یکی دیگر از مزایای سرمایه گذاری در املاک، پتانسیل متنوع سازی آن است. املاک و مستغلات با سایر طبقات اصلی دارایی رابطه کم و در برخی موارد منفی دارد. این بدان معنی است که اضافه کردن املاک و مستغلات به سبد دارایی های متنوع می تواند نوسانات نمونه کارها را کاهش داده و بازده بالاتری را برای هر واحد ریسک فراهم کند.


اهرم املاک 


اهرم استفاده از ابزارهای مختلف مالی یا سرمایه وام گرفته شده (به عنوان مثال بدهی) برای افزایش بازده احتمالی یک سرمایه گذاری است. به عنوان مثال ، پرداخت 20٪ وام برای خانه ای  که می خواهید خریداری کنید ، یک اهرم است. از آنجا که املاک و مستغلات یک دارایی ملموس است و می تواند به عنوان وثیقه خدمت کند ، تأمین اعتبار به راحتی در دسترس است.


جمع بندی

 سرمایه گذاران املاک و مستغلات از طریق درآمد اجاره ، تقدیر و سود حاصل از فعالیت های تجاری وابسته به ملک درآمد کسب می کنند. از مزایای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات می توان به درآمد منفعلانه ، جریان پایدار پول نقد ، مزایای مالیاتی ، تنوع و اهرم اشاره کرد. امانت های سرمایه گذاری در املاک و مستغلات (REITs) راهی برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات را بدون نیاز به مالکیت ، بهره برداری یا تأمین مالی دارایی ارائه می دهد. با وجود تمام مزایای سرمایه گذاری در املاک ، اشکالاتی وجود دارد. یکی از اصلی ترین آنها عدم نقدینگی یا مشکل نسبی در تبدیل یک دارایی به پول نقد و وجه به یک دارایی است. برخلاف معامله سهام یا اوراق قرضه ، که در عرض چند ثانیه می تواند به اتمام برسد ، معامله املاک و مستغلات می تواند ماهها طول بکشد. 

 

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.